Před samotnou masáží byste se určitě měli informovat jestli je pro Vás určitá masáž vůbec vhodná, vzhledem k Vašemu zdravotnímu stavu. Nebojte se mluvit o svém zdravotním stavu a zeptat se v první řadě Vašeho ošetřujícího lékaře, poté maséra.

Upozornění: Masér není lékař, proto je opravdu důležité svolení od Vašeho lékaře – pokud máte chronické onemocnění, utrpěli jste vážný úraz nebo se jakkoli jinak léčíte! Dále se ujistěte jestli můžete na masáž i do wellness nebo pouze do zdravotnických zařízení.

1. Dostatečně pijte po celý den – před i po masáží.

2. Nepožívejte alkohol, ani jiné návykové látky v den masáže. Ano – před i po. Masáž nepříjemně znásobí účinek.

3. Pokud cítíte, že na Vás něco leze – ucpaný nos, i lehké nachlazení, migréna.. – nechoďte na masáž. Dost pravděpodobně se to zhorší. Pokud jste po úrazu nebo máte chronické onemocnění nechoďte bez souhlasu Vašeho lékaře na masáž.

4. Holení je určitě lepší vykonat den před danou masáží. Také je to úcta k masérovi.

5. Přijďte na svou masáž včas, tedy alespoň 5-10 minut předem. Nikdo nechceme zbytečně spěchat.

6. Vysprchujte se před masáží vlažnou až teplou vodou. Je to nezbytnost a úcta k masérovi. Pokud trpíte velkými bolestmi svalů zkuste teplejší vodu nebo jedno až dvě kolečka sauny do lehkého pocení bez ledové vody, pouze s vlažnou vodou na ochlazení a několikaminutovou relaxací na lehátku. Pravidelně doplňovat hořčík.
Odložte šperky.

7. Po přivítání, probrání kontraindikací a Vašich očekávání od masáže (vždy řekněte na čem chcete pracovat: celkové uvolnění, záda, ramena, nohy.., pokud máte část těla, kam nechcete aby Váš masér sahal upozorněte na to – může to být například velmi citlivá/bolestivá oblast např.: na stehnech atd..). Poté Vás masér zavede do masérny a dá Vám čas na převléknutí. Svlékněte se do takové míry jaká Vám je příjemná.

8. Nevystavujte svého maséra morálnímu dilematu (a sebe riziku) – pokud máte kontraindikace najděte si maséra, který má kvalifikaci, na to Vás masírovat! Někteří by Vás mohli masírovat i bez potřebného vzdělání a to asi nechcete. Kvalitní masér ví, kdy masírovat a kdy ne. Pokud nevíte k jakému masérovi jít, vždy se můžete zeptat svého ošetřujícího lékaře. Pokud nemáte žádné chronické onemocnění nebo jiné stavy v zásadě můžete za jakýmkoli masérem.  

Kontraindikace se dělí na celkové a částečné. A je k tomu lékařsky podložený důvod.

9. Informujte svého maséra, jaké hmaty z právě probíhající masáže Vám jsou příjemné a jaké ne.

10. Pokuste se soustředit na probíhající masáž, zabraňte myšlenkám bloudit k nedodělaným úkolů, práci, povinnostem… Soustředěním se na masérovi ruce, tahy masáže a na to jak na Vás každý z nich působí… to  Vám pomůže k relaxaci těla i duše.

11. Odejděte na čas. Po Vás určitě jde někdo další a prodlužováním své masáže nedáte čas svému masérovi, aby se osvěžil a zregeneroval před další masáží. Věřte, že masér potřebuje těch 5-10 minut na přípravu místnosti a sebe sama.

12. Mluvte s masérem po masáži, řekněte co se Vám líbilo i nelíbilo. Každý potřebuje feedback. Napište kladnou recenzi, řekněte o masérovi přátelům nebo se objednejte na další masáž. V případě příšerného zacházení se nebojte o tom promluvit. Doporučuji v první řadě upřímnost k samotnému masérovi – přímo po masáži.

13. Je běžné a vhodné nechávat „dýško“ přímo masérovi. Podpoříte maséra a řekne mu to, že jste si masáž opravdu užili. Ideální čas na předání je během závěrečného zhodnocení. Pokud jste byli spokojeni. Můžete si rovnou domluvit další termín nebo dát najevo, že o to budete mít v budoucnu zájem u daného maséra. Například tím, že si zaznamenáte jeho jméno nebo si vezmete vizitku, předplatíte permanentku.

14. Nechte si na sobě oleje z masáže několik hodin po masáži. Hydratují a vyživují Vaše tělo. Osprchujte se až později.

15. Udržujte celé tělo v teple, hlavně části které Vás trápí. Vyvarujte se i lehkému ofouknutí. Svaly by mohly zatuhnout ještě víc než byly před masáží.

16. Pokud chcete naplno zažít benefity masáže, které se na Vašem těle budou projevovat v řádu hodin až dní. Uzpůsobte tomu svůj denní režim. Po masáži relaxujte. Sauna a cvičení není ideální po masáži. Saunu bych opravdu doporučovala max. před masáží, z cvičení max. lehké protažení. Ale není to rozhodně nutné. Nejlepší by bylo doplnit Magnesium a dělat něco odpočinkového, co nechá odpočinou i Vašemu tělu.

17. Dostatečně pijte po celý den – před i po masáží.

18. Nepožívejte alkohol, ani jiné návykové látky v den masáže. Ano – před i po. Masáž nepříjemně znásobí účinek.

Tyto doporučení platí u jakéhokoliv maséra 🙂